Ceny za video produkciu sa určujú na základe osobnej konzultácie, podľa požiadaviek klienta.
.
Cenu videa ovplyvňuje najmä:
.
1) Kvalita videa
Štandardným formátom na trhu sú dnes Full HD videá, pričom 4K videá sa postupne stávajú bežnou súčasťou produkcie. Budúcnosť však jednoznačne patrí formátu 8K.
Malé spoločnosti a SZČO: ak pracujete s menším rozpočtom, zníženie kvality neprináša výrazné šetrenie, a preto tento parameter neodporúčame meniť. Výnimka môže nastať pri zložitej post-produkcii.
Stredne veľké a veľké spoločnosti: Treba pred výrobou konzultovať a zvážiť použitie videa, či jeho marketingové nasadenie v médiách.
.
TIP: dôležitým faktorom zasahujúcim do kvality videa je segment, v ktorom zadávateľ pôsobí a lokalita použitia videa. Každá kvalitná a skúsená video produkčná spoločnosť Vás upozorní na špecifiká trhu či na súčasný trend v danom segmente trhu.
.
2) Dĺžka videa
Je veľmi dôležité akceptovať, že čím je dĺžka videa kratšia, tým je jej cena vyššia. Štandardná dĺžka pre:
- TV spot je: 10, 15, 20, 30 sek.,
- firemné video je 00:30 až 1:30 min.,
- inštruktážne alebo produktové video sa pohybuje v rozpätí od 1:30 až 2:30 min.,
- video manuál je napríklad aj 5 minún, lebo má svoje špecifické poslanie a z tohto dôvodu je divák ochotný ho pozerať aj podstatne dlhšie.
.
3) Externý dodávatelia
Malé spoločnosti a SZČO: odporúčame siahnuť po vlastných kapacitách, najmä z oblasti zamestnancov, externých partnerov a/alebo známych. Je veľmi dôležité si nechať poradiť video produkčnou spoločnosťou, nakoľko nie všetky profesie je možné nahradiť s radou amatérov.
Veľké a nadnárodné spoločnosti: nie je adekvátne nahrádzať a šetriť na profesionáloch. Ak má spoločnosť marketingového pracovníka, je výroba podstatne jednoduchšia. V prípade, že takúto osobu nemáte (alebo je to zdvojená funkcia), je potrebné upozorniť na túto skutočnosť a rátať s nutnosťou participácie na prípravnej fáze natáčania.
.
4) Letecké zábery
Letecké zábery sa stávajú čoraz populárnejšími. Je podstatné si však uvedomiť, že čoraz komplikovanejšia administratíva a poplatky spojené s prevádzkovaním dronov výrazne zvyšujú cenu tejto služby a záverom aj cenu videa, v ktorom sa použijú.
.